Конспектека
  • Публикация учителя
  • Политика сайта
  • Вопросы-ответы
  • Обратная связь

Главная » Иностранные языки » Английский язык » Контрольные и проверочные

Автор: Антонова Ольга Ивановна
Учебное заведение: МБОУ СОШ 3№ 15 имени Н. Н. Алтынова ЗМР РТ
Краткое описание работы: Материалы для итоговой работы в рамках промежуточной аттестации Контрольная работа №4 по английскому языку для 6 класса Цель: определение уровня сформированности умений и навыков по английскому языку. Содержание: 1. Чтение с полным пониманием. 2. Лексические задания. 3. Грамматические задания Критерии оценивания результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Максимальное количество баллов -1 вариант – 26, 2 вариант – 41*. Успешность выполнения работы определяется следующим образом: 60-79% работы-–«3» «удовлетворительно» 80-89% работы-«4» «хорошо» 90-100% работы-«5» «отлично»

Дата публикации: 2022-11-26 Материалы для итоговой работы в рамках промежуточной аттестации по английскому языку в 6 классе Антонова Ольга Ивановна МБОУ СОШ 3№ 15 имени Н. Н. Алтынова ЗМР РТ Материалы для итоговой работы в рамках промежуточной аттестации Контрольная работа №4 по английскому языку для 6 класса Цель: определение уровня сформированности умений и навыков по английскому языку. Содержание: 1. Чтение с полным пониманием. 2. Лексические задания. 3. Грамматические задания Критерии оценивания результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Максимальное количество баллов -1 вариант – 26, 2 вариант – 41*. Успешность выполнения работы определяется следующим образом: 60-79% работы-–«3» «удовлетворительно» 80-89% работы-«4» «хорошо» 90-100% работы-«5» «отлично»
Пожалуйста, оцените работу!
(Нет оценок)
Загрузка...

Материалы для итоговой работы в рамках промежуточной аттестации по английскому языку в 6 классе

Скачать работу


Материалы для итоговой работы в рамках промежуточной аттестации

Контрольная работа №4 по английскому языку для 6 класса

Цель: определение уровня сформированности умений и навыков по английскому языку.

Содержание:

  1. Чтение с полным пониманием.
  2. Лексические задания.
  3. Грамматические задания

Критерии оценивания результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл.

Максимальное количество баллов -1 вариант – 26,

2 вариант – 41*.

Успешность выполнения работы определяется следующим образом:

60-79% работы-–«3» «удовлетворительно»

80-89% работы-«4» «хорошо»

90-100% работы-«5» «отлично»

Ключи

1 Вариант

1.

1) d 2) b 3) a 4) c

2.

1)old 2)popular 3)cities 4)a lot of 5) galleries 6) museums 7) beautiful

3.

2)spend 3)will play 4)went 5)have translated

4.

2)don’t they? 3)didn’t she? 4)won’t they? 5)isn’t she?

5.

2)Yes, they were 3) Yes, he was 4) Yes, I am 5) Yes, there is 6) Yes, I can 7) Yes, I do 8) Yes, I did.

2 Вариант*(повышенный уровень сложности)

1.

FACT FILE
1 Name: Gary
2 Surname: Cole
3 Profession: basketball player
4 Name of team: Birmingham Braves
5 Ambition: to play in the USA
Members of family
6 Mother: Julie, teacher
7 Father: Roger, teacher
8 Brother: Roy, student
9 Brother: Leroy, student
10 Sister: Lucy, student

2.

1)on 2)in 3)to 4)of 5) 6)to 7)in 8)to 9)at 10)on 11)to

3.

2)two thousand 3)one thousand and fourty-one 4)nineteen hundred 5) nineteen hundred and five 6)two thousand and thirteen

4.

2)go 3)watches 4)are cooking 5)am phoning 6)start 7)is listening 8)play

5.

2)The flowers are watered by the girl. 3)The dinner was cooked by my mother. 4) The guests were invited by Trevor. 5)The article was published by Nevita.

6) The homework is done by Paul.

6.

Личный выбор учащихся.

Контрольная работа №4 по английскому языку для 6 класса

6 FORM

FORWARD

Name_________________________________________________________________________________

Surname______________________________________________________________________________

Form_________________________________________________________________________________

Date__________________________________________________________________________________

Вариант 1

I. Прочитай тексты и напиши к каждому из них под­ходящий заголовок.

a) Good pupil. b) At School. c) After School. d) In the morning.

1. Ann gets up very early. She gets up at half past seven. She likes to get up early in the morning. She washes her face and hands, dresses and has breakfast. Sometimes she has eggs, jam, and milk for breakfast.

2. At half past eight she goes to school. She has five clas­ses on Monday and Thursday. She has six classes on Tues­day, Wednesday, and Friday. Ann never has classes on Saturday and on Sunday.

3. Ann is always on time for her classes. She likes school very much. She likes her teacher Miss Reed and her school friends. Ann is a very good pupil. She can read very well. She can count well too. At half past twelve Ann has lunch. It is an apple, a cake, and a cup of tea.

4. At half past four Ann is at home. She helps her granny, and plays on the computer. In the evening Ann reads books and plays with her little sister.

4

POINTS

II. Вставь в текст пропущенные слова.

old, cities, galleries, a lot, capital, beautiful, popular, museums

London is the capital of Great Britain. It is very __________ city. London is one of the most ____________ and interesting ___________ in Europe. There are __________ of places to visit in London. There a lot of ___________, art ________, cinemas, theatres and __________ parks in London.

7

POINTS

III. Choose the right verb:

1. Peter (work/worked/is working) at the moment.

2. Usually I (spend/am spending/will spend) simmer holidays at the seaside.

3. The pupils (play/are playing/will play) chess tomorrow.

4. Last year we (go/went/have gone) abroad.

5. They just (translate/are translating/have translated) a difficult text.

4

POINTS

IV. Complete the questions.

1. Mary has just made a new dress, hasn’t she?

2. The pupils like History, …?

3. She went abroad last year, …?

4. The pupils will write a test tomorrow, … ?

5. Mary is having dinner now, …?

4

POINTS

V. Give short answers to the questions.

  1. Was he Russian? _Yes, he was._ ______________________________________________________
  2. Were Gagarin and Tereshkova Russian? ________________________________________________
  3. Was Churchill British? _____________________________________________________________
  4. Are you cooking now? _____________________________________________________________
  5. Is there an apple on the table? ________________________________________________________
  6. Can you fly? _____________________________________________________________________
  7. Do you like ice-cream? _____________________________________________________________
  8. Did you watch the film yesterday? ____________________________________________________

7

POINTS

Max 26

TOTAL POINTS

Контрольная работа №4 по английскому языку для 6 класса

Вариант 2* (повышенный уровень сложности)

6 FORM

FORWARD

Name_________________________________________________________________________________

Surname______________________________________________________________________________

Form_________________________________________________________________________________

Date__________________________________________________________________________________

1. Read the text and fill in the fact file.

Gary Cole
Gary Cole is one of the best basketball players in Britain. Gary was born in 1980 in Birmingham. Gary’s got two brothers, Roy and Leroy, and a sister, Lucy, and they all do sport. But they are all younger than Gary and still at school. His parents, Roger and Julie, are teachers.
Gary started playing basketball when he was six! He used to watch the American stars on TV when he was a boy, and that’s where he got his inspiration to be a star. He used to play in the park near his house. He also used to play football and was in the school team. But Gary prefers basketball because he says it’s faster and more exciting than football. He plays for the Birmingham Braves now and he’s their star player. Gary’s very happy with the Braves, but he has an ambition. He wants to go and play in the USA for one of the big teams! Why? Because the standard of play is higher and because players get more money.

  1. FACT FILE
    1 Name:
    2 Surname:
    3 Profession:
    4 Name of team:
    5 Ambition:
    Members of family name profession
    6 Mother:
    7 Father:
    8 Brother:
    9 Brother:
    10 Sister:

10

POINTS

2. Fill in the gaps with the preposition on, at, in, of, to.

1) Pushkin was born ___ June 6th, 1799 ___ Moscow.

  1. The tsar sent him ___ southern Russia.
  2. Lomonosov was the son ___ a poor fisherman.
  3. We got up ___ 7 in the morning and hurried ___ the station.
  4. ___ the country side is beautiful.
  5. We arrived ___ town late ___ night.
  6. ___ Sunday we decided to go ___ the countryside.

11

POINTS

3. Write these dates in words.

  1. 1996 _nineteen ninety-six _______________________________________________________________
  2. 2000 _______________________________________________________________________________
  3. 1741 _______________________________________________________________________________
  4. 1900 _______________________________________________________________________________
  5. 1905 _______________________________________________________________________________
  6. 2013 _______________________________________________________________________________

5

POINTS

4. Fill in the gaps with the correct form of the verb using Present Simple or Present Continuous.

  1. Trevor and Robert (talk) now. __Trevor and Robert are talking now._ ________________________
  2. I never (go) to the cafe. _____________________________________________________________
  3. Sometimes he (watch) TV in the morning. ______________________________________________
  4. At the moment we (cook) dinner. _____________________________________________________
  5. I (phone) my mother now. ___________________________________________________________
  6. We never (start) school at 7 o’clock. ___________________________________________________
  7. My brother (listen) to music at the moment. _____________________________________________
  8. We often (play) chess in the evenings. _________________________________________________

7

POINTS

5. Rewrite the sentences using Passive Voice.

  1. The boy broke the window. - __The window was broken by the boy._ _________________________
  2. The girl waters the flowers. - _________________________________________________________
  3. My mother cooked the dinner. - ______________________________________________________
  4. Trevor invited the guests. - __________________________________________________________
  5. Nevita published the article. - ________________________________________________________
  6. Paul does his homework every day. - __________________________________________________

5

POINTS

6. Complete the sentences.

  1. If I were you, I’d ______________watch BBC.__________________________________________
  2. If I were you, I’d __________________________________________________________________
  3. If I were rich, I’d __________________________________________________________________
  4. If I lived in England, I’d ____________________________________________________________
  5. If I could fly, I’d __________________________________________________________________

4

POINTS

Max 41

TOTAL POINTS

Просмотреть свитедельство о публикации


Английский язык, Иностранные языки, Контрольные и проверочные 6 класс.

Post navigation

Конспекты бесед на тему “Как жили люди на Руси”
“История Отечества XIX века в загадках”

Английский язык

  • Конспекты уроков
  • Технологические карты
  • Контрольные и проверочные
  • Лабораторные и практические
  • Самостоятельные
  • Тесты
  • Подготовка к ЕГЭ
  • Подготовка к ОГЭ
  • Олимпиадные задания
  • Викторины и игры
  • Внеклассные мероприятия
  • Рабочие программы
  • Поурочное планирование
  • Мастер-классы
  • Дидактические материалы
  • Презентации для уроков

Конспектека - методическая копилка для учителей © 2023