Контрольная работа по английскому языку по разделу “Round – Up Lessons” 4 класс
Пояснительная записка
Контроль – это процесс соотношения достигнутых результатов обучения с запланированными целями обучения. Контроль знаний является важной частью процесса обучения, так как является выявлением и оценкой результатов учебной деятельности.
Правильно поставленный контроль учебной деятельности учащихся позволяет учителю не только оценивать получаемые ими знания, умения, навыки, но и вовремя оказывать необходимую помощь учащимся и добиваться поставленных целей обучения, а также видеть и оценивать свои собственные удачи или пробелы в работе. Всё это в совокупности создаёт благоприятные условия для развития познавательных способностей учащихся и активизации их самостоятельной работы на уроках, при выполнении домашней работы, во внеурочной деятельности.
Работа представляет практический материал для организации периодического контроля лексического и грамматического материала уроков - повторения по программе И. Н. Верещагиной, О. В. Афанасьевой УМК - IV. Контрольная работа также содержит социокультурный материал. В ней учтён региональный компонент. По форме это проверочная письменная работа для индивидуального контроля, включающая задания разного уровня сложности:
I. Упражнения воспроизводящего характера
II. Упражнения на применение прежних знаний в новой ситуации и поиск способа решения
III. Упражнений репродуктивно – поискового типа
IV. Упражнения требующие логического анализа и догадки, самостоятельного доказательства.
КИМ №1 по английскому языку для текущего контроля знаний по темам уроков – повторения по программе И. Н. Верещагиной, О. В. Афанасьевой УМК - 4 (2021 – 2022 учебный год)
Составитель: ЕМЕЛЬЯНЕНКО Т. В.
- Complete the sentences with am, is, are.
1. Mrs. Brown’s children______ at school now.
2. How _____ the weather today?
3. In September it _____ usually warm in Vladivostok.
4. Who _____ that funny girl? She is looking at you.
5. Your jeans _____ nice and new. You look great!
II. Compare and complete the sentences.
1. February is ______________________ January. (short)
2. In November the weather is _____________________ in September. (bad)
3. Zolotoy Bridge is ____________________________ Rudnev Bridge. (beautiful)
4. The ice – cream is __________________________ the sweet. (tasty)
5. The red apple is __________________________ the green apple. (big)
III. Complete the sentences.
1. The Volga is the _____________________________ river in Europe. (самая длинная)
2. Who is the ________________________________ pupil in your class? (самый хороший)
3. Which of the three new bridges in Vladivostok is the __________________________? (самый красивый)
4. What is the ________________________ town in Primorye? (самый старый)
5. Summer is the ________________________ season. (самое жаркое)
IV. Make up the sentences.
1. always, she, why, late, is, for school? ________________________________________________________
2. little, colour, your, is, favourite, what, sister’s? ________________________________________________
3. as, last, a, present, year, I, puppy, got, a, birthday. ______________________________________________
4. she, do, didn’t, yesterday, the, night, washing up. _______________________________________________
V. Answer the questions.
1. What is the coldest season? ________________________________________________________________
2. Where did you go last Saturday? ____________________________________________________________
3. Where are you now? ______________________________________________________________________
4. What are you doing now? _________________________________________________________________
5. What did you do yesterday? _______________________________________________________________
VI. Make the sentences negative.
1. Last summer the Browns swam in the ocean. __________________________________________________
2. My grandparents gave me presents last Christmas. ______________________________________________
3. She knew my telephone number. ____________________________________________________________
4. Mum made fruit salad last Sunday. __________________________________________________________
5. I went to the swimming pool last Saturday. ____________________________________________________
VII. Complete the sentences with the words.
rained, doesn’t, holidays, Earth, forest, hair, didn’t, domestic, toes |
1. We have got ten fingers on our hands and ten ___________________ on our feet.
2. Sheep are ____________________ animals.
3. In winter hares have got white ___________________.
4. It ___________________ snow much in Vladivostok last winter.
5. There was a _________________ near the lake.
6. Easter, Halloween, New Year and Christmas are _____________________.
7. The name of our planet is the ____________________.
8. It ____________________ last week, but yesterday it snowed.
9. She ___________________ wear jeans to school.
VIII. Choose the correct answer.
1. What holiday is celebrated on the 31st of October?
a) Christmas b) Halloween c) Easter
2. What is the third day of the week according to the English calendar?
a) Tuesday b) Monday c) Wednesday
3. What is the last day of the week according to the Russian calendar?
a) Saturday b) Sunday c) Friday
4. When do English people celebrate Christmas?
a) on the 25th of December b) on the 31st of December c) on the 31st of October
5. When do English people celebrate St. Valentine’s Day?
a) on the 14th of December b) on the 14th of January c) on the 14th of February
IX. Cross the odd word out.
1. cow, wolf, sheep, horse, goat
2. hand, finger, singer, leg, toe, arm
3. ocean, mountain, sea, river, lake
4. morning, evening, o’clock, night, afternoon
X. Match the words.
1. to come a) jeans
2. to clean b) vegetables
3. to wear c) a New Year tree
4. to grow d) in an office
5. to decorate e) an engineer
6. to work f) from a family
7. to become g) the room
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Использованная литература:
1. Учебник Английский язык для 4 класса школ с углублённым изучением английского языка, лицеев и
гимназий И. Н. Верещагина, О. В. Афанасьева
2. Книга для чтения к учебнику УМК- IV
3. Современная оценка образовательных достижений учащихся: Методическое пособие / Науч. ред.: И. В. Муштавинская, Е. Ю. Лукичева. – Санкт-Петербург: Каро, 2015.